Cilji izbirni predmet Obdelava gradiv: Umetne snovi

  • prevzame naloge pri skrbi za orodje, vzdrževanje reda na delovnem mestu
  • utemelji pomen reda na delovnem mestu
  • v delavnici se vede tako, da ne izpostavlja nevarnostim sebe in sošolcev
  • loči načine izdelave določenega izdelka
  • našteje osnovne načine proizvodnje
  • našteje prednosti in slabosti
  • pove, da je storilnost število izdelkov na časovno enoto
  • pozna pomen delitve dela za povečanje storilnosti
  • loči obrtniški in industrijski način proizvodnje
  • izloči tiste lastnosti, ki so značilne za umetne snovi
  • loči duroplaste in termoplaste
  • našteje bistvene prednosti umetnih snovi
  • z eksperimentalnim delom odkrije uspešne kombinacije gradiv
  • pove, da uspešne kombinacije gradiv prinašajo boljše mehanske lastnosti
  • izdeluje testne vzorce in jih mehansko in toplotno preizkusi
  • spozna, da je neustrezna kombinacija manj trdna
  • izumi svojo kombinacijo in načrtuje testiranje
  • išče in beleži vrstni red obdelovalnih postopkov
  • napiše faze izdelave danega predmeta
  • skicira poti gradiv od surovine do končne obdelave
  • skicira organizacijsko shemo proizvodnje, tehnološki proces, poti izdelkov, informacij, energije
  • uporabi ugotovitve ekskurzije in predlaga sestav posameznih delovnih mest
  • pove vlogo posameznika na določenem delovnem mestu
  • zna prenesti tehnično risbo na gradivo
  • se navaja na natančnost pri delu
  • pravilno uporablja merilne in zarisovalne pripomočke: merilni trak, ravnilo kotnik pisala
  • utemelji ekonomske prednosti litja pred drugimi vrstami obdelav
  • izdela ulitek
  • utemelji namen zbiranja sekundarnih surovin
  • opiše razliko med oblikovanjem in preoblikovanjem
  • izdela sestavne dele s preoblikovanjem
  • pravilno uporablja ustrezna orodja, stroje in pripomočke ter upošteva pravila varnega dela
  • pravilno uporabi orodja, stroje in pripomočke za obdelavo umetnih snovi
  • sodeluje pri pripravi dela
  • pravilno uporablja orodja, stroje in pripomočke za obdelavo različnih gradiv
  • izdela sestavne dele predmeta in jih sestavi
  • upošteva pravila varnega dela
  • uporabi lepila za lepljenje različnih gradiv
  • razvija ročne spretnosti
  • pravilno izbere orodja in pripomočke za spajanje umetnih snovi
  • pravilno uporabi orodja in pripomočke za spajanje umetnih snovi
  • upošteva pravila varnega dela
  • izračuna ceno izdelka
  • našteje, kaj vpliva na ceno izdelka
  • predvidi postopke, ki so potrebni za ponudbo izdelka na trgu
  • utemelji pomen varovanja okolja in zbiranja odpadne embalaže
  • izdela referat o problematiki kopičenja odpadkov
  • utemelji pomen recikliranja odpadkov in njihovega razvrščanja
  • pripravi načrt za sortiranje odpadkov v njegovi družini
  • išče vzorce obnašanja ki zmanjšujejo nastanek odpadkov
  • nariše svojo rešitev zastavljenega problema
  • nariše svojo rešitev ali poišče že poznano rešitev problema
  • oblikuje predstavitev svoje ideje
  • primerja svojo rešitev z drugimi
  • kritično in argumentirano razpravlja ob rangiranju idej
  • izbere ustrezno orodje za pripravo dela dokumentacije
  • izdela svoj del dokumentacije
  • pri pripravi in zbiranju dokumentacije upošteva standarde
  • v skupini opravi svoje delo tako, da bo dosežen skupni ciljv skupini pomaga tistim, ki delo teže zmorejo
  • samostojno izbere ustrezen obdelovalni postopek in orodje za izdelavo sestavnih delov
  • samostojno in varno uporabi orodje in izdela sestavne dele
  • upošteva načela racionalne rabe materialov, racionalne izrabe delovnega prostora in časa
  • sodeluje s sošolci, da delo poteka brez nepotrebnega čakanja
  • kontrolira sestavne dele, če se ujemajo z zahtevami tehnične dokumentacije
  • predstavi svoj projekt